lördag 20 juni 2009

Guldbröllop

Pappa ringde & väckte oss runt elva tror jag den va? Va helt död, kändes som att klockan va sju högst. Släpade mig upp från sängen så småningom & hoppade in i duschen. Den piggar alltid upp. När jag kom ur duschen så märkte jag att den var kvart över tolv & skjutsen skulle komma kvart i ett! Panik fick jag, blev nog rekord snabb fixning. Skjutsen kom & vi drog iväg till västerås.
Kom fram till djäkneberget (där vi skulle äta & fira farmor & farfars 50 års dag) samtidigt som farmor, farfar, Rosie & Sigfrid. Rosie & Sigfrid har jag inte träffat på närmare ett år eftersom att dom bor i tyskland, så det var super kul & se dom igen. Så jävla tråkigt bara att man inte kan prata med dom så mycke som man skulle vilja eftersom att vi inte pratar samma språk :( Aja, gick till restaurangen & gissa om vi fick stå & vänta på pappa & co. Men vi börjar vänja oss, dom har nog aldrig vart i tid till nånting tror jag. Sen kom Mathias (farbror) också, & då kunde vi äntligen gå in. Hur fin utsikt som helst fick vi eftersom att vårat bord stog precis vid fönstret. Såg typ hela västerås.
God mat & härligt sällskap var det iallafall. Drog hem runt halv fyra efter att vi hade gått runt & strosat lite. Drog vidare hem till farmor & farfar för fika. Jordgubbstårta tårta blev det, riktigt god. Tog en liten tupplur efter fikat för jag var verkligen helt slutkörd. Alla frågade typ om jag va bakis för jag såg helt död ut haha. Aja, efter tuppluren blev det grillning. Super gott varte! Pappa kan det där med grillning :M
Efter maten var klockan rätt så mycke så vi drog hem. Kom precis hem, & nu sitter jag här. Kom precis på att jag inte har kunnat prata med Markus på hela dagen :( tråk när han inte har mobil. Undrar hur han mår idag egentligen haha ;)
Tror jag slår på en film nu. Får se om jag kan hålla mig vaken bara.
puss
Btw, GISSA om vi glömde kamera jäveln hemma innan vi åkte iväg imorse! Duktigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar