tisdag 24 februari 2009

KORT HÅR

Hann inte blogga igår så får updatera idag istället.
Åkte till bäckby för att klippa oss igår eftermiddag. Hittade inte rätt ställe på en gång, men sen såg vi en skylt "hairstyling". Så svängde in & när vi kom in så såg det väll rätt så bra ut, fin salong. Therese började klippa sig, så jag satt & kollade på. Klippningen blev bra, men sen när hon skulle börja "styla" det så vart det inte lika bra. Vad är det med frisörer & deras hårföner? Tror inte dom ens vet vad plattång är för nått, för dom använder dom aldrig.
Aja, sen vart det min tur, & jag hade en bild som visade typ vad jag ville ha. Sen började hon & klippa. Det såg väll bra ut i början, & sen sa jag att hon skulle klippa upp det lite mer. Hon måste ha trott att jag menade på längden, för det blev bara kortare, men det såg jag först efteråt. & stylingen då! Var nog det värsta jag nånsin sett, såg ut som ett jävla ägghuve när jag kom ut därifrån. Fick sitta & bita mig i läppen för att inte skrika på henne. Grejen va inte själva klippningen, utan det var liksom hur hon såg ut. Såg ut som att hon inte brydde sig om hur resultatet skulle bli, utan hon klippte bara lite som hon trodde skulle bli bra & det som gick snabbast. Therese & jag hade precis likadana efteråt, även fast jag hade en bild. Efteråt så undrade jag, vart finns likheten? Hon måste ha varit både blind & döv för hon lyssnade verkligen inte på vad jag ville ha.
Efter att vi äntligen hade åkt därifrån så åkte vi & handlade. Fick gå med luva för håret såg för jävligt ut. När vi kom hem så åt jag lite snabbt, sen gick jag till Simon. Sov över där & kom hem nyss. Ska bara vara hemma idag & ta det lugnt. Känns som att jag behöver det. Ska tanka Hellraiser filmerna, iallafall dom nya.
Hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar