onsdag 18 februari 2009

Spöken?

Kollade nyss på Det okända. Eller nyss & nyss, det var väll nån timme sen men. Iallafall så blev jag lite rädd, eller orolig. Tänk om det skulle börja spöka i ens eget hus, vad skulle man göra då? Usch, vill knappt tänka tanken. Det var inte länge sen jag faktiskt trodde att det spökade här, hemma hos oss. Man kände sig iakttagen & allt möjligt skit. En gång blev jag riiktigt rädd faktiskt. Jag satt själv uppe i vardagsrummet, & plötsligt slogs tv:n på av sig själv, fast fjärren låg breve mig. Tänkte att det kanske bara va nått med tv:n, men nu efter att man har kollat på Det okända så blir man ju lite fundersam. Är det möjligt att det spökar/spökade hemma hos oss? Fast egentligen. Om det verkligen hade spökat så hade man nog märkt av det mer, man hör ju liksom att det är folk som ser skepnader & hör ljud hit & dit men jag har då minsann inte sett eller hört nått så än så länge är det nog lugnt på spökfronten. Får hoppas på det iallafall.
Men ändå, man tycker ju synd om dom som har spöken hemma hos sig & man får kalla kårar varje gång dom berättar hur dom såg en skepnad när dom vaknade mitt i natten eller att en dörr slogs igen på övervåningen fast dom va ensamma hemma. Själv vet jag inte vad jag skulle göra om det skulle hända mig, skulle förmodligen inte tänka på det som spöken. Men så många skräckisar som jag har kollat på så borde jag nästan tro på spöken. Ibland gör jag faktiskt det, men ibland känns det bara löjligt. Vem vet, Det okända kanske bara är en stor bluff. Inte för att jag tror det, men det finns nog dom som tror det också.
Men om det skulle vara så, att det fanns spöken, då betyder det ju att det kommer någonting efter döden. En kille berättade en sak för mig för länge sen. Han hade kört cross eller vad det var, & sen hade nått gått fel så han ramlade. & han dog faktiskt. Eller nej, inte dog, men han såg ljuset. Så efter att han berättade det så har jag faktiskt börjat tro på sånt där. Aja nog om det nu.
Hade matteprov idag. Sug puuung! Vettefan om jag klarar det, får vänta tills efter lovet att få se resultatet. Evigheter dit, I know. Men det är som det är.
Nej, gud vad jag pratar på. Ska snart lägga mig tror jag, eller kan nog sitta uppe en stund till eftersom att vi har våran älskade sovmorgon imorrn :M Medans andra börjar ett typ varje dag så får vi nöja oss med våra torsdagar. I tvåan får dom allt ta & skärpa sig med vårat schema.
Nattiii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar