lördag 4 juli 2009

Lördag

Inatt har jag sovit riktigt bra. För första gången på länge så känner jag mig riktigt utvilad. Har bara tagit det lugnt idag. Började färga håret för ett tag sen, vilket verkligen behövs! Var ett bra tag sen. Mamma & Peter kom precis hem från stan. Dom hämtade upp mormor som ska bo här den här veckan för att ta hand om Lina medans mamma & Peter är borta.
Hörde om något riktigt hemskt som hände igår natt tidigare idag också. Om vi hade bestämt oss för att ta halv tre bussen hem så hade vi troligen vart vittnen för det som hände. Blir så arg när jag tänker på hur enkelt alla tar det där med knivar. I vartenda bråk här i hallsta så får man höra att den & den tog fram kniv & började viffta, eller den & den blev knivhuggen. Det är vardagsmat nu här i hallsta, var & varannan dag så får man höra att nån har blivit knivhuggen eller misshandlat. Skärpning! Bara för att man bråkar så behöver man inte dra fram kniven på en gång. Jag tror inte man förstår allvaret i vad som kan hända. Riktigt obehagligt är det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar